De ce e important să mâncăm împreună. Trei beneficii care ne fac mai fericiți

Cu atâtea lucruri de făcut de dimineață până seara, nu-i așa că pare tot mai greu să-ți faci timp pentru masa alături de cei la care ții? Că e vorba de iubit, familie sau prieteni, ritualul construit în jurul mesei e unul foarte important. Și ar trebui să vă faceți timp pentru cel puțin o astfel de masă pe zi. Iată cele mai importante trei lucruri pe care le veți câștiga de pe urma acestui obicei sănătos, la care țin chiar și cei mai ocupați oameni din lume.

Ritualul meselor alături de familie sau prieteni implică câțiva factori. În primul rând, e bine să stabilim împreună o oră când lăsăm totul pentru a ne aduna împreună în bucătărie și în jurul mesei. Devotamentul cu care respectăm acest angajament e încă o formă prin care ne arătăm iubirea unii față de ceilalți și cât de importantă este legătura dintre noi. Mai mult, știm oricând că, oricât de grea ar fi o zi la birou, suntem acolo unii pentru ceilalți la finalul zilei și parcă toate se rezolvă mai ușor.

Cum ne ajută acest obicei sănătos?

  1. Înlătură stresul

Obiceiul de a mânca în familie sau alături de prieteni este foarte benefic mai ales dacă lucrăm mult și suntem stresați la birou. Simplul fapt de a ne așeza la masă și a sta de vorbă cu ai noștri reduce considerabil tensiunea acumulată peste zi, alungă nervii și gândurile mai puțin plăcute și înlătură oboseala pe care o resimțim atât în mușchi, cât și psihic.

În plus, conversațiile de la masă sunt cel mai bun antidot pentru stres. Nici nu se compară cu cele prin telefon! Vorbitul cu prietenii sau cu familia ne ajută să ne relaxăm și chiar să trecem mai ușor peste orice ne macină – cum ar fi prea puțin timp pentru câte lucruri avem de făcut sau presiunea de la locul de muncă. Cu mintea mai limpede după un răsfăț culinar, vom fi un pic mai înțelepți și vom găsi soluții mai bune.

  1. Dietă mai sănătoasă

Cine mănâncă măcar o masă pe zi alături de prieteni și de familie are o dietă mult mai sănătoasă. Consumăm mai multe legume și suntem mult mai atenți la ce fel de carne alegem. De exemplu, pentru o cină în familie vom fi mult mai atenți la sursa și calitatea ingredientelor. Alegem legume bogate în vitamine și minerale, dar și ouă sau carne ce provin de la animale crescute cât mai natural, așa cum făceau bunicii noștri pe vremuri, la țară – în voie și cu hrană naturală. Cu atenția îndreptată la aceste detalii, vom cumpăra doar alimente ce provin de la producători care respectă aceste reguli. Rezultatul va fi o mâncare gustoasă, care ne va face și sănătoși, și fericiți.

  1. Întărește relațiile

Acest câștig e și mai puternic dacă toată lumea se implică în pregătirea mesei. Fie că sunteți o familie cu copii sau doar voi doi, e mai bine dacă fiecare se implică în proiectul „cina împreună”. Cum? Mergeți împreună la cumpărături și alegeți cele mai bune ingrediente din care veți găti mai apoi. Hotărâți-vă împreună după ce rețetă veți găti. Dacă alegeți una moștenită din familie – un fel de mâncare pe care vi-l pregătea bunica, de exemplu – povestiți-vă amintiri legate de acest episod, de bunici, de gustul copilăriei și alte pățanii de când erați mici. Dincolo de faptul că vă va apropia mai mult, când fiecare se implică în pregătirea mesei, gătitul nu mai e o povară pentru nimeni. Iar dacă aveți copii, aceștia vor învăța să fie mai responsabili și vor căpăta de obiceiuri de viață sănătoase.

Un bonus, pe care o să-l remarci după câteva zile în care respecți sfaturile de mai sus, e acela că vei face și economii! Așadar, stabiliți o oră din zi, alegeți o rețetă la care țineți și strângeți-vă împreună în bucătărie. Restul vine de la sine.

Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Gusturi autentice
Vă recomandăm: