De ce e greu sa te abtii de la dulciuri?

De Corina Buhagiar pe 20 mai 2008

Mananci de pranz. Ceva consistent ca deh, e pranz. S-ar putea sa incerci chiar si o ciorba, daca te-a convins mama ta, pe vremuri, ca e buna. N-are cum sa iti mai fie foame, si totusi…
Ce-as manca ceva dulce!” Auzi foarte des aceasta propozitie, in jurul tau sau in propria ta minte. Este desertul o necesitate? O obisnuita? Sau doar o placere la care ar fi mai bine sa renunti?

Cand vrei sa slabesti mai ales, e de groaza. Sa nu mai mananci grasimi… nimica toata! Si-asa nu te dai in vant dupa ele. Sa renunti la paine? Si mai simplu. Dupa ce te obisnuiesti cu ideea, te miri cum de ai mancat paine vreodata. In schimb dulciurile… S-ar putea sa tanjesti dupa o bucatica de ciocolata mai tare decat dupa iubitul tau plecat in delegatie. Sa-ti fie dor de-o inghetata mai mult decat de prietena ta din copilarie. Iar o felie de tort sa ti se para… suprema bucurie a vietii! De ce, ma rog? Si… ce-i de facut?

Gustul periculos

Vin unii si-ti spun: nu-i bine! Strange din dinti, renunta, rezista tentatiei! Mananca un fruct si fa o plimbare in jurul cladirii. Uiti de pofta, iti trece… Zaharul alb, rafinat, e numit de catre unii nici mai mult nici mai putin decat „moartea alba”. Ti se pare exagerat? Gandeste-te la cati oameni sufera de diabet.

Mai mult, metabolizarea zaharului rafinat presupune consumarea rezervelor de magneziu ale corpului. Or s-a constatat ca bolnavii de cancer prezinta aproape mereu carenta de magneziu. O simpla coincidenta? Probabil ca nu. Dar… ce sa faci? Iti calesti vointa si renunti la dulce sau dai iama in cutiile de bomboane sperand in secret ca bolile acestea grave or sa te ocoleasca?

Poate ca… nici una, nici alta! De la Budda incoace, omenirea s-a imbogatit cu o intelepciune foarte folositoare: „cea mai buna este calea de mijloc!” Nu se indoieste nimeni ca e cea mai buna, dar cu siguranta nu-i usora! Sa te „indulcesti” oricat de mult, fara sa-ti pese de consecinte sau chiar sa te abtii de tot, cu un efort de vointa, e mult mai usor decat sa mananci cate un pic, in limite rezonabile…

Strategii

Poti sa-ti pastrezi glicemia in parametri rezonabili, fara sa te frustrezi totusi fara gustul atat de dorit. De exemplu, evita alimentele care contin zahar, dar nu sunt dulci! Citeste cu atentie etichetele. Ai sa fi surprinsa pe cate scrie zahar, desi inauntru gasesti bulion, sosuri picante sau saratele. Jos cu ele!

Mai bine mananci sanatos, mancare gatita cu ingrediente naturale si la sfarsit te rasfeti cu o bomboana decat sa te abtii de la dulciuri, dar sa ingerezi zahar fara sa stii. Pana la urma, e o chestiune de cantitate. Un pic de „dulce” e ok. Te face fericita si te binedispune. Doar in cantitati mari devine un pericol pentru silueta si sanatatea ta.

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Prima poză cu Florin Busuioc, după ce a fost externat din spital

Prima poză cu Florin Busuioc, după ce a fost externat din spital