De câtă sare are nevoie corpul?

De Libertatea pentru femei pe 10 ianuarie 2014

Sarea provoacă sete. Evită băuturile carbogazoase şi bea apă şi ceaiuri de plante.

În alimentaţia noastră, sarea joacă un rol dublu: în cantităţi prea mari determină retenţia apei în organism, în cantităţi prea mici favorizează creşterea în greutate. Află cum găseşti echilibrul.

În fiecare zi ar trebui să consumăm 5-6 g de sare. Dacă vom consuma mai puţin de 4 g sau mai mult de 8 g, organismul nostru va avea de suferit.

Evită extremele

Studii recente au arătat că, dacă scazi consumul zilnic de sare cu 3 g, riscul unui infarct scade de patru ori. De asemenea, „economia” de sare scade tensiunea şi previne apariţia bolilor inimii. Nu este bine însă nici să renunţi de tot la sare, pentru că celulele corpului au nevoie de ea. Câteva studii americane au arătat că, la bolnavii de diabet de tip II, sarea poate ajuta la menţinerea nivelului glicemiei, iar la bolnavii de astm ajută la curăţarea plămânilor. În cazul lipsei totale de sare pot apărea şi durerile de cap.

Scade consumul de sare

Prea puţine sunt persoanele care suferă din cauza unui consum prea scăzut de sare. Asta deoarece sarea nu se găseşte doar în mâncărurile în care o adăugăm noi, ci şi „ascunsă” într-o serie de alimente pe care le cumpărăm: mezeluri, conserve, produse de patiserie, lactate etc. Citeşte eticheta alimentelor ca să verifici care conţin sare şi care nu. Caută întotdeauna variantele mai nesărate ale alimentelor: laptele degresat în locul celui integral (conţine doar 1,2 g sare/l), carnea de vită în locul salamului, măslinele desărate, brânzeturi cu puţină sare, mai puţine conserve. Când găteşti, foloseşte întotdeauna verdeţuri şi condimente (piper, curry) pentru a da gust mâncării şi pune cât mai puţină sare.

Andreea Berecleanu a dezvăluit care este secretul unei vieți de cuplu fericite

Andreea Berecleanu a dezvăluit care este secretul unei vieți de cuplu fericite