Cum să fii un şef mai bun

Eşti liderul echipei, toţi angajaţii îţi ascultă directivele şi de cele mai multe ori ating standardele de performanţă impuse de tine. Însă, te-ai întrebat vreodată dacă tu eşti …

… şeful pe care şi l-au dorit dintotdeauna? Evident, se ştie că nimeni nu poate mulţumi pe toată lumea, însă specialiştii în resurse umane spun că un şef “ideal” se adaptează în funcţie de echipa pe care o conduce. Desigur, există anumite trasături comune pe care orice manager bun trebuie să le aibă, însă este foarte important ca acesta să fie un bun ascultător, să vină în întâmpinarea nevoilor pe care angajaţii le pot avea şi să ofere feedback constructiv, să fie un exemplu de profesionalism pentru oamenii pe care îi conduce.

Un manager bun este acela în lipsa căruia angajaţii îşi menţin un nivel crescut al randamentului, este persoana care conduce prin respectul pe care îl inoculează oamenilor, nu prin teama pe care o inspiră.

De multe ori, spune Andreia Dimitrescu, managing partner la compania Senior Tech şi membru în HR Club, angajaţii părăsesc compania deoarece se plafonează, iar un manager bun trebuie să ştie cum să-i ofere unui astfel de angajat provocări în mod constant astfel încât acesta să nu se plictisească. “În momentul în care angajatul nu mai are nicio modalitate de dezvoltare în cadrul echipei, managerul ar putea să îl ajute pe să îşi găsească o altă poziţie în companie”, explică aceasta.

Şeful “ideal”, consideră specialiştii, este deschis în comunicare şi îşi pune amprenta asupra celorlalţi prin puterea exemplului. Este de asemenea înclinat el însuşi către viaţa personală şi este capabil să-i influenţeze pe cei pe care-i supervizează, îşi menţine autoritatea şi respectul şi aplică toate regulile companiei.

“Un astfel de şef nu trebuie să facă promisiuni de care nu se poate ţine sau înţelegeri pe care nu le poate respecta, trebuie să aibă grijă ca el şi oamenii săi să fie permanent informaţi, să menţină o atmosferă de lucru fără ostilitate şi să-i facă pe oamenii din echipa pe care o conduce să se simtă deosebiţi”, consideră Cătălina Călinescu, consultant la HR Club.

Respectul, foarte important în echipă

Oamenii din resurse umane spun că în primul rând este foarte important ca în echipă să existe respect între manager şi angajaţi. “Este important să îţi priveşti angajaţii ca şi colegi, nu doar ca oameni cărora trebuie să le oferi un salariu la sfârşitul lunii. Să ştii să le acorzi feedback, indiferent dacă este pozitiv sau negativ, să răspunzi nevoilor de instruire ale acelora care doresc să se dezvolte, să dai dovadă de coerenţă şi să fii ancorat în realitate”,  spune Andreia Dimitrescu.

Mare grijă la limite

În privinţa limitelor de respectat în relaţia cu subalternii, specialiştii în resurse umane spune că în primul rând nu trebuiesc încălcate cele de bun simţ. “Limita discreţiei, a bunului simţ şi a responsabilităţii sunt foarte importante. Însă, nu trebuie uitat nici abuzul de putere”, consideră Cătălina Călinescu.

Pe lângă limitele de bun simţ, completează reprezentantul Senior Tech, se adaugă şi cele ce implica relaţiile de altă natură între membri unei echipe. Adică, explică acesta, şeful trebuie să păstreze o anumită rezervă în relaţiile cu angajaţii, să nu îşi împărtăşească viaţa personală cu ei.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: