Cele mai rutiniere joburi

Sarcini repetitive, activităţi bazate pe automatisme, lipsa creativităţii şi a contribuţiei personale, implementarea planurilor fără un aport personal sau lipsa provocărilor …

… şi a competitivităţii sunt primele simptome ale apariţiei rutinei. Foarte mulţi angajaţi din jurul nostru se plâng de faptul că la serviciu fac numai activităţi rutiniere, că nimic nu e nou sau că lucrurile se desfăşoară în aceeaşi ordine şi totul este previzibil.

Când spunem joburi rutiniere, nu ne referim neapărat la poziţiile de casier sau controlor de bilete. În aceeaşi categorie a joburilor unde toate zilele sunt la fel intră şi posturi care necesită studii superioare şi de aici, frustrările care cresc din ce în ce mai mult.

Iată mai jos o listă cu cele mai relevante joburi plictisitoare avute de persoane cu studii superioare:

– contabil
– operator call center
– arhivar
– notar
– grefier
– inspector protecţia muncii
– asistent manager
– secretară
– analist financiar
– analist – risc
– economist
– ofiţer bancar
– operator introducere date în sistem
– responsabil resurse umane

Dacă şi tu faci parte din categoria angajaţilor cu joburi rutiniere, consultantul în carieră Adrian Dumitru spune că nu e cazul să te sperii de plafonare, soluţii de a îndepărta rutina, există.

“Angajatorul poate facilita programe diverse pentru angajaţi iar ei pot avea iniţiative în acest sens. Astfel, putem redescoperi importanţa muncii noastre însă gândirea pozitivă contează foarte mult. Ne fixăm singuri obiective precum o avansare sau un nou termen limită pentru o lucrare şi ne focalizam să le atingem. Ne putem întreba permanet ce trebuie îmbunătăţit în munca noastră şi putem schimba ordinea sarcinilor sau le putem intercala”, explică aceasta.

Dacă într-adevăr sarcinile vechi nu mai aduc nici o provocare şi remodelarea abordării lor nu este suficientă, se poate interveni în altă manieră, consideră specialistul în carieră. “Creierul se obişnuieşte la un moment dat cu sarcinile pe care le-a repetat în mod frecvent şi poate fi stimulat doar de unele noi. Tot ce a devenit rutină, sarcinile binecunoscute, trebuie comprimat zilnic într-un anumit interval de timp”, spune aceasta.

Restul timpului, te poţi implica în proiecte interdepartamentale, proiecte noi în companie, nu neapărat legate de munca ta de zi cu zi. Dacă se fac anumite cursuri de training în cadrul firmei la care lucrezi şi nu sunt tocmai pe profilul tău, nu spune “nu”. De asemenea, dacă nu găseşti nimic interesant în activitatea ta zilnică, o nouă soluţie poate fi deja consacratul “job rotation”, practicat azi de mulţi angajatori: oamenii sunt schimbaţi pentru o perioadă pe alte poziţii.

În cazul vânzărilor, spune consultantul, un agent de vânzări poate fi trimis să se ocupe de o nouă gamă de produse, de o nouă zonă şi să relaţioneze cu alţi clienţi. Aici rolul managerul direct e foarte important, el trebuie să se implice să identifice oamenii nemulţumiţi şi să gâdească împreună cu cei de la resurse umane un plan de rotaţie de job.

Şi lucrurile mărunte pot “sparge” rutina!

Cu permisiunea şefului, poţi  schimba aspectul locului unde munceşti: poţi schimba poziţia biroului, poţi aduce o floare, o poză preferată sau un mic obiect personal. Poţi asculta muzică, bineînţeles dacă este permis acest lucru, sau poţi schimba fonturile sau imaginea la computer.

Nu ignora însă un aspect important: schimbarea de atitudine! Orice job devine la un moment dat rutinier şi  nu poţi să îţi schimbi jobul foarte des. În acest moment intervine schimbarea de optică: e momentul să decizi că ceea ce faci începe să îţi placă din nou. O astfel de schimbare de atitudine te toate ajuta să reiei cu entuziasm sarcinile zilnice.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: