Plictiseala de/la serviciu

De Corina Buhagiar pe 17 iunie 2008

Uneori te apuca asa o lipsa de chef de munca incat iti vine sa nu te mai ridici din pat si sa mergi la serviciu ….. dar, n-ai ce-i face … trebuie sa te duci, vrei nu vrei.
Se intampla uneori, din cand in cand, se te apece un dor de duca sau o lipsa de chef de munca, incredibile. Sa fie gradele care au urcat in termometru? Sa fie colegii care sunt deja in concediu si-ti trimit mailuri rautacioase? Sau terasa la care ramai seara din ce in ce mai tarziu? Nu stiu, dar cert e ca sunt zile cand perspectiva de a-ti da demisia, de a lua metroul in directia opusa serviciului e coplesitoare. Tu cum ii rezisti?

Ce se spune
Ca e o reactie fireasca. Organismul reactioneaza la stresul prelungit, la lunile in care ai stat „in priza” de dimineata pana seara, la noptile cand te zvarcoleai in asternut incercand sa alungi din minte proiectele, procentele, furnizorii…  Solutia: relaxeaza-te! Cum?

Incearca sa alternezi oboseala psihica cu cea fizica. Iesi la o alergare, o bicicleta, un meci de baschet sau o ora de aerobic. Chiar daca simti ca e ultimul lucru din lume pe care ai vrea sa-l faci. Dupa asta fa o baie prelungita, cu apa calda. Daca tot nu te ia somnul, pune-ti un film siropos sau citeste o carte plicticoasa, orice care sa n-aibe nicio legatura cu munca ta. Somn usor, garantat!

Back to work
Sa zicem ca a doua zi te intampina aceeasi lipsa de chef si n-ai incotro. Trebuie sa mergi la servicu, ca pana la concediu mai e. Refuza  a n-a ceasca de cafea. N-are rost sa-ti „biciuiesti” sistemul nervos cu un surplus de cofeina. 

Nici fumatul in exces, desi iti da ocazia sa iesi la o pauza de tigara, nu-i bun. Iti aduce o relaxare de moment, insa pe termen lung accentueaza dependenta. Si ziceai ca vrei sa te lasi! Atunci? Da telefoanele pe „silentios”, ca sa nu te stresezi in plus, cauta o pozitie confortabila pe scaun si…

Trucuri de atras cheful

Incepe prin a face niste lucruri marunte, ceva ce ai amanat de mai multe ori pana acum, din cauza ca altele erau mai presante. De exemplu aranjeaza-ti mailurile pe categorii, documentele pe foldere si folderase… In felul acesta nu te simti vinovata ca nu faci chiar nimic, dar nici nu te sresezi prea tare. Da delete la tot ce nu-ti mai trebuie. Sau schimba-ti poza de pe desktop. Amuza-te cu pozele de la ultimul training sau deschide pps-urile de la prieteni, acelea pe care n-ai avut rabdare sa le citesti pana acum.

Navigeaza un pic pe net, verifica ce mai fac amicele tale de pe forum, hotaraste ce film vrei sa vezi in week-end.  Daca ai o colega cu care esti prietena scoate-o la o plimbare pana la tonomat. Fa o exceptie de la dieta (doar de data asta!) si imparte cu ea o ciocolatica din aia „bomba calorica”. O data cu glicemia o sa creasca si cheful tau de munca!

Iar daca cheful nu vine si pace, asta e! Fa un AMR cu cat mai ai pana la concediu si trage un pui de somn sub birou. Just kidding!

Foto: NorthFoto

Uranus, planeta marilor schimbări, intră în Taur pentru următorii 8 ani

Uranus, planeta marilor schimbări, intră în Taur pentru următorii 8 ani