Asumă-ţi eşecurile în carieră şi mergi mai departe!

Pe cine învinuieşti atunci când întâmpini un eşec în carieră? Şeful tău, subalternul tău, un coleg tocmai angajat care a primit postul pe care tu ţi-l doreai, un membru al familiei sau pe tine?
Dacă singurul responsabil pentru acest eşec eşti chiar tu? Ce faci, ţi-l asumi sau nu?

Suntem o societate de acuzatori, cu toţii o facem, indiferent că acuzăm pe cineva la serviciu sau acasă atunci când ceva nu merge. Ne este foarte uşor să judecăm pe cineva care nu se preocupă de cariera lui însă ne este greu să fim obiectivi în privinţa noastră, căutăm persoane sau circumstanţe pe care să le învinuim dacă ceva merge rău.

Nu spun că acum ar trebui să te învinuieşti pe tine pentru orice eşec din cariera ta, însă  atunci când tu eşti responsabilă ar trebui să-l accepţi, să-ţi ierţi greşeala, să înveţi din ea şi să mergi mai departe. Timpul va trece oricum şi depinde de tine dacă vrei să-l petreci, supărată pe cei din jur pentru eşecurile tale, supărată pe tine sau încercând să treci peste momente şi să evoluezi.

Dacă obişnuieşti să-i învinuieşti pe alţii pentru eşecurile tale, iată în continuare câţiva paşi pentru a evita să mai faci asta:

Asumă-ţi responsabilitatea

Să-i acuzi pe alţii te face întotdeauna să te simţi uşurată şi absolvită de vină. Însă, dezavantajul acestui lucru este că fără asumarea responsabilităţii, nu vei putea avansa profesional. Şefii nu dau ocazia angajaţilor iresponsabili să ia parte la proiectele importante pentru companie.

Dacă vei fi responsabilă şi îţi vei asuma orice eşec sau reuşită, te vei simţi mai puternică şi mai sigură pe tine. Având încredere mare în tine şi implicându-te în proiecte dificile, vei reuşi să evoluezi profesional şi să devii un om de succes.

Impune-ţi şi vei reuşi

Învinuirea altora pentru propriile greşeli poate deveni o dependenţă, ca oricare alta. Însă, dacă îţi doreşti, poţi să îţi impui să nu mai faci acest lucru. Uneori oamenii nu renunţă la acest obicei pentru că nu ştiu ce vor face după aceea, pe cine vor mai da vina.

Stabileşte-ţi singură planul de lucru

Pentru a nu mai exista riscul de a greş în activitatea pe care o ai, asigură-te că nu vor mai decide alţii pentru tine. În măsură în care este posibil, alege-ţi singură planul de lucru pe care îl vei urma şi nu mai lasă influenţele externe să te afecteze. Astfel, pentru orice eşec singura persoană responsabilă vei fi tu.

Foto: Shutterstock

Loading...
Recomandari
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendințele de toamnă-iarnă 2017-2018 în modă și frumusețe!

Vă recomandăm: