Arata ce poti!

Incordeaza-ti muschii, concentreaza-te si gandeste-te la ce calitati ai. Te pricepi la multe? Si inveti repede? Atunci, pe locuri, fii gata… START
Vivi face o cafea de vis si nimeni nu organizeaza o sedinta cum o face Angela. Tu ce “superputere” ai? Pune-te in valoare! E cazul sa arati ce stii si sa stii ce sa arati. Mai nou, nu mai e suficient sa fii omul potrivit la locul potrivit; trebuie sa ai si calitatile potrivite. Daca inca te intrebi care sunt calitatile tale, poate te inspira cele de mai jos.


Calitatile tale

Ca sa nu te apuci sa faci cafele pana gasesti formula perfecta, afla ca doua sunt variantele prin care poti sa iti descoperi calitatile: ori te testeaza un specialist psiholog ori, clasica varianta – intrebi un prieten. Daca prietenii te iau peste picior sau pur si simplu vrei sa ai mai multe puncte de vedere, intreaba-te pe tine de data asta care sunt situatiile in care te simti cel mai confortabil la job, lucrurile pe care tu le faci si le accepti cu usurinta, pe cand ceilalti fug de ele ca de nu-stiu-ce.

Poate ca tie iti vine foarte usor sa vorbesti cu oamenii, chiar si cu clientii dificili, sau poate ca stii sa te targuiesti ca nimeni alta (nu degeaba te ducea “buni” la piata!), sau, de ce nu, gasesti punctele slabe intr-un proiect. Important e sa fie ceva pe care il faci aproape fara efort, pe cand altii din jurul tau trebuie sa se chinuiasca ceva pana sa le iasa – e vorba de aptitudini pe care le ai dezvoltate intr-o anumita masura. Chiar daca stii ca esti indispensabila pentru felul in care aplanezi conflictele la job, nu te culca pe-o ureche! Aptitudinile neexersate se “tocesc” in timp si poti sa le stergi din CV.

Nu strica sa mai faci niste cursuri sau sa iti diversifici preocuparile: pana la urma formarea nu se termina niciodata!

Rotita organizationala

Ca sa iti fie si mai usor sa identifici care sunt atuurile tale, gandeste-te ce parte a mecanismului organizational esti.

Motor – esti sufletul actiunii, ai un rol motivator, si mai presus de tot, stii cum sa vorbesti cu oamenii. Esti foarte convingatoare; daca lucrezi in departamentul de vanzari probabil ca ai putea sa vinzi castraveti vreunui gradinar dezorientat. Dai tonul actiunii si, cumva, starnesti spiritul de echipa si cheful de actiune si in colegii tai. Daca ai oameni in subordine e ca si cum ati fi colegi: nu se simte tensiunea obisnuita sef-subaltern. Nu te omori dupa planificari, dar iti place sa vezi ca lucrurile se misca: ai multe idei si oamenii cel mai adesea, te urmeaza. Ce mai, ai stofa de motivator! Daca nu ocupi o asftel de pozitie acum, nu o exclude pe viitor.

Cabluri – cel mai bine te pricepi la relatii interumane. Cand are vreunul din colegi o problema, sau vezi vreo umbra de dezacord pe fata cuiva, reactionezi imediat. Intelegi bine cum functioneaza cei din jurul tau si ajungi sa te atasezi de oamenii cu care lucrezi. Nu e de mirare ca lumea iti face confidente. Tu te descurci in lumea incurcata si imbarligata a reactiilor umane; nu iti trebuie mai mult de o privire in sala de sedinte ca sa iti dai seama cine e seful, cine nu si-a facut “temele pentru acasa” si cam care sunt jocurile de putere. Daca esti diplomata, poti duce lucrurile mai departe si poti sa afli tot felul de secrete “de culise”. A se folosi cu precautie.

Frana – desi poate nu ti se pare ca suna prea grozav super-puterea ta, afla ca este una dintre cele mai cautate in organizatii la ora actuala. Calitatea ta e ca vezi punctele slabe. E la mare cautare pentru ca adesea, in entuziasmul general, oamenii tind sa ignore lucrurile care ar putea sa nu mearga conform planului. O persoana ca tine are meritul de a “stinge” entuziasmul si de a face loc rationalului. A privi problemele critic poate sa fie de mare ajutor pentru ca salveaza mult timp si, evident, costuri. Asa ca nu mai lasa colega de birou sa te tachineze ca esti Gica-contra: rolul tau e unul important!

Volan – te simti cel mai bine cand conduci. Nu numai ca ii coordonezi pe cei din jurul tau, dar te pricepi sa vezi situatiile in ansamblul lor. Reusesti sa vezi rapid beneficiile, momentele favorabile si gandierea ta analitica e brici. Abilitatea ta de a dirija tot “utilajul” e cautata, liderii nu cresc pe toate drumurile, sa stii. E mare lucru sa poti sa tii in “manutele astea doua” decizii, oameni si planificari. Insa, poate fi obositor; trebuie sa gandesti multilateral, sa faci mai multe lucruri deodata si sa previi tot felul de lucruri neasteptate. Nu ti-ar strica pe langa tine oameni de incredere pe care sa ii delegi.

Oglinzi – tu stii pe unde mergi sau care e drumul cel mai potrivit spre reusita. Faci niste proiecte al naibii de apreciate pentru ca de indata ce iti fixeaza cineva un obiectiv, in fata ochilor ti se deruleaza etapele, momentele si actiunile pe care trebuie sa le faci pentru a atinge scopul propus. Poti imparti un demers pe “bucati” si iti dai seama relativ usor unde s-a produs greseala. Colegii mai rautaciosi iti spun “domnisoara- stie-tot”, dar stiu ca nu se pot descurca fara tine. Asa ca nu pierde busola din maini. Detinatoarea ponturilor celor mai tari tot tu esti: la curent cu tot ce e nou, stii exact unde sa gasesc cele mai bune…orice.

Aer conditionat – esti ca un sistem de ventilatie in sensul ca lumea din jurul tau se simte bine cand esti prin preajma. Ca o gura de aer proaspat, iti cunosti colegii sau subalternii si stii exact cand e cazul sa intervii ca sa rezolvi situatiile incordate. Faci bine pe “gazda”, in sensul ca protocoalele si diplomatia sunt sarcini care iti revin adesea. Stii cum sa vorbesti cu oamenii, sa fii amabila si sa gasesti momentele prielnice. Poate nu esti cea care face cea mai buna cafea, dar cu siguranta stii cum sa “prezinti” o cafea de succes. Rolul tau e foarte important in lumea afacerilor, pentru ca nu oricine se pricepe sa trateze “oaspetii”.

Foto: NorthFoto

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: