Dietă: Vezi ce alimente te fac fericită

De Erika Chivu pe 14 iunie 2012

Te-ai fi gândit că starea ta de spirit este strâns legată de ceea ce mănânci. Alimentele conţin substanţe care te pot face fericită sau, din contră, îţi pot da o stare de moleşeală şi nervozitate.

Alimente care te binedispun

Peşte şi uleiuri vegetale – mănâncă peşte gras – macrou, somon, etc – şi adaugă în salate uleiuri vegetale extravirgine. Acestea conţin acizi graşi omega 3 care joacă un rol crucial în starea ta de spirit. Studii serioase au arătat că un consum mare de omega 3 previne depresiile şi chiar ajută la tratarea lor.
Alune, nuci, migdale – fructele oleaginoase conţin, pe lângă grăsimile omega 3, şi cantităţi mari de magneziu şi vitamine din grupul B, care previn şi tratează efectele stresului – nervozitatea, lipsa de energie, somnolenţa, etc.
Fructe şi legume – conţin, printre altele, vitamina C, un antioxidant puternic care previne efectele cortizolului, un hormon care se secretă când eşti stresată.
Ouă – gălbenuşul conţine şi omega 3, şi vitamine din grupul B, şi vitamina D, toate având efecte pozitive asupra stării tale psihice.

Alimente care îţi strică buna dispoziţie

Dulciurile – poate că îţi dau energie pe moment, dar după ce trece acest efect vei avea o stare neplăcută de moleşeală şi nervozitate.
Soia – dacă obişnuieşti să înlocuieşti carnea cu soia, fie în post, fie la dietă, să nu te mire că ai o stare mai proastă în aceste perioade. Soia este bogată în acizi graşi omega 6, care contracarează efectele pozitive ale grăsimilor omega 3.
Sucurile de fructe – poate că par sănătoase, dar sucurile de fructe, chiar dacă sunt proaspăt stoarse de mâna ta, conţin mult zahăr, care are exact aceleaşi efecte ca zahărul rafinat din dulciuri, adică îţi dă energie pe moment, dar apoi te simţi moleştiră şi nervoasă.
Mezelurile – un senviş cu salam este cea mai la îndemână gustare rapidă, dar efectele negative depăşesc cu mult acest avantaj. În primul rand, mezelurile sunt făcute din carne de slabă calitate, care conţin mai mult acizi graşi omega 6 şi mai puţin omega 3. În al doilea rând, mezelurile conţin cantităţi mari de conservanţi şi arome artificiale, care de asemenea au un efect negativ asupra stării psihice.
Foto: Thinkstock

Cum arăta Adelina Pestrițu în copilărie: "Îmi dau seamă cât de repede trecem prin viață"

Cum arăta Adelina Pestrițu în copilărie: "Îmi dau seamă cât de repede trecem prin viață"