A avea conexiuni sau a fi conectat?

Haideţi să recunoaştem. Reţele sociale vor fi prin preajmă de acum înainte destul de mult timp încât să nu ne mai permită să le ignorăm. Linkedin, Facebook, Twitter.
Despre Linkedin am mai vorbit şi aţi văzut deja rezultatele studiului despre utilizarea lui în România. Facebook şi Twitter sunt subiecte mult prea ample pentru a le putea trata într-un singur comentariu.

Ceea ce însă au comun aceste reţele sunt… conexiunile. În Linkedin se numesc chiar aşa, Connections (conexiuni), în Facebook vorbim despre prieteni, în Twitter despre “followers”.
 
Şi peste tot auzim despre cât de important este să ai cât mai multe conexiuni. Aşa creşte reţeaua şi atunci când ai o reţea cât mai mare… Ce se întâmplă? La început nu se întâmplă decât atât: ai o reţea mai mare…decât ce aveai înainte. Şi aici intervine diferenţă de abordare/ înţelegere, spuneţi-i cum vreţi şi crudul adevăr:
 

Dacă ai conexiuni nu înseamnă neapărat că eşti conectat

 
Dacă postezi ceva în reţeaua ta nu înseamnă neapărat că ceilalţi cu care eşti conectat vor fi interesaţi de ce ai postat/ vor ciţi ce ai postat.
 
Dacă aduni numărul “conexiunilor”, “prietenilor”, “urmăritorilor şi urmăriţilor” doar de dragul de a face ceea ce este la modă… s-ar putea să ai o dezamăgire.
 
De fapt, toate aceste reţele nu te scutesc de efortul de a-i cunoaşte pe cei cu care eşti conectat, de a le înţelege priorităţile şi de a rezona cu ceea ce îi interesează.
 
Numărul de conexiuni este doar atât. Un număr. Conectarea implică o comunicare reală (şi nu în paralel, pe un perete), înseamnă idee şi răspuns, comentariu şi feedback, implicare şi interes. Abia aşa te poţi aştepta că timpul şi resursele de tot felul investite nu în crearea unei reţele, ci în cunoaşterea acelei reţele să ţi se întoarcă în beneficii de tot felul atunci când ai mai multă nevoie de…conexiunile/ prietenii/ urmăriţii sau urmăritorii tăi.

Adică atunci când îţi cauţi un job nou, atunci când vrei să afli părerea unui specialist, atunci când ai vrea să îţi împărtăşeşti din experienţe, atunci când vrei să îţi clădeşti un brand personal şi lista poate continuă.


Voi cât de conectaţi sunteţi la reţeaua voastră de conexiuni?

www.careeradvisor.roArticolul a fost redactat de Mădălina Uceanu – Career Coach, activă de peste 15 ani în domeniul recrutării.

Foto:Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe unica.ro
Jurnalul.ro
Observator.tv
Eva.ro
Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: