3 modele virtuale fac valuri în industria publicității. Modelele reale sunt îngrijorate

De Oana Savin pe 14 septembrie 2018
Modelele reale în plină activitate își exprimă îngrijorarea, după ce fotomodelele create pe computer își fac simțită prezența tot mai mult în domeniul publicității.

Compania franceză Balmain, achiziționată în urmă cu doi ani de un fond de investiții susținut de emirul Qatarului, a utilizat trei fotomodele virtuale într-o campanie de publicitate. Compania le-a prezentat pe Margot, Shudu şi Zhi într-o serie de imagini publicate pe Instagram, relatează BBC News.

Comentariile nu au întârziat să apară.

De parcă idealurile de frumuseţe n-ar fi deja distruse în industrie. Acum trebuie să-ţi placă şi femei colorate artificial”, a scris un utilizator.

Pentru această campanie, compania a lucrat cu fotograful Cameron-James Willson ce a devenit cunoscut după ce Shudu, pe care o numea „primul supermodel digital”, a adunat mai bine de 144.000 de „followeri” pe Instagram.

Citește și: Colecția noului designer al casei de modă Carolina Herrera a făcut senzație la Săptămâna modei de la New York

Povestea lui Shudu a fost cunoscută după ce compania de cosmetice a Rihannei, Fenty Beauty, i-a preluat o imagine.

Un fotograf alb a găsit un mod în care să profite de femeile cu culoare fără să fie nevoit să le plătească”, a comentat o persoană pe Twitter.

Manechinele reale au început să se simtă amenințate în momentul în care fotograful a adăugat modelului de culoare două colege de rase diferite, pentru campania firmei de produse de lux franţuzeşti.


Fotomodelul Louise Stone a declarat pentru un post de radio că „este înfricoșător să concurezi cu fete ireale la propriu”.

Dominique Ronbinson, altă tânără din această industrie, a cerut să se discute mai serios despre urmările pe care utilizarea modelelor virtuale le poate avea asupra domeniului.

Fetele lucrează o viață întreagă sperând să facă parte dintr-o campanie Balmain. Dacă este atât de ușor să oferi o campanie unor modele generate pe computer…cum poate să arate viitorul nostru?”, a apreciat Robinson.

Toți cei implicați în producție par să fie deranjați de utilizarea modelelor virtuale, aceștia susținând că creatorii de campanii vor renunța la ședințele foto în sensul în care erau organizate până acum.

Citește și: Kate Middleton, desemnată cea mai influentă figură regală în modă

Nu îmi place mesajul pe care compania îl trimite societății noastre”, a comentat fotograful Manny Roman la fotografiile publicate de Balmain.

În curând, cele mai frumoase persoane din lume s-ar putea să nu mai fie oameni”, au notat cei de la Washington Times despre creația lui Cameron-James Willson.

Sursă foto: Instagram

De ce nu poartă Meghan Markle rochii semnate de Victoria Beckham

De ce nu poartă Meghan Markle rochii semnate de Victoria Beckham