3 metode prin care să te bucuri de sex la menopauză

Atrofia și uscăciunea vaginală sunt afecțiuni des întâlnite în rândul femeilor care au intrat la menopauză. Iată cum să le combați.

Citește și: Lucruri mai puțin fericite care se pot întâmpla în timp ce faci sex.

Statisticile arată că peste jumătate din femeile aflate la menopauză suferă de atrofie vaginală. În România, cifrele se ridică spre un procent de 40%, deși în rapoartele medicale doar 25% ajung în cabinetul medicului ginecolog în vederea stabilirii unui tratament. Un studiu din Franța realizat pe un eșantion reprezentativ de femei din Europa Centrală și de Vest, arată că după menopauză calitatea vieții sexuale a femeilor este în scădere.

Atrofia și uscăciunea vaginală sunt afecțiuni des întâlnite în rândul femeilor care au intrat la menopauză și apar din cauza scăderii nivelului de estrogen – hormon feminin care are rolul de a menține țesutul vaginal sănătos, printr-o lubrifiere vaginală normală, dar și prin menținerea elasticității țesutului și a acidității adecvate.

Astfel, libidoul scade și apare sensibilitatea la atingere, lăsând femeile din ce în ce mai puțin interesate de relații sexuale. La toate acestea se adaugă și capacitatea redusă a vaginului de a se lubrifia, ceea ce poate duce senzații de mâncărime, de arsură, sensibilitate, durere sau sângerare ușoară în timpul actului sexual sau urinare frecventă.

  1. Apropie-te de partener mai mult

Adoptarea unei stări de spirit romantice înainte de sex va asigura desfășurarea întregului proces în mod ideal și va transforma momentele respective în unele cu adevărat plăcute, recomandă dr. Virgil Popescu. Utilizarea unui lubrifiant va mări sfera repertoriului sexual, astfel că senzațiile de uscăciune vaginală vor dispărea si, odată cu ele, și disconfortul sau durerea.

  1. Încearcă să reduci stresul 

Relaxarea ar trebui să intre în ordinea de zi a priorităților tale. Pentru că stresul nu face altceva decât să te îndepărteze de partener, să creeze stări de tensiune și să saboteze libidoul. Încearcă să îți găsești acele clipe de liniște și să îți creezi zilnic momente plăcute alături de soț sau de iubit.

  1. Hrănește-te cu alimente sănătoase

Stilul de viată este foarte important la menopauză. Nivelul de energie, starea de spirit, felul in care dormi, stresul, dar și reglarea libidoului sunt strâns legate de obiceiurile alimentare, explică specialistul. Astfel, printre alimentele și plantele asociate cu o creștere a apetitului sexual se numără afinele, boabele de cacao, nuca, cocos, avocado, mierea și ginsengul, așa că ai grijă să consumi cât mai multe dintre acestea.

Foto: 123rf

Loading...
Recomandari
Evz.ro
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendințele de toamnă-iarnă 2017-2018 în modă și frumusețe!

Vă recomandăm: