Ce fructe sunt recomandate în diete

de Unica.ro, 11 Aug 2011 16:39

Vara aceasta, uită de griji şi de kilogramele în plus!

Ai nevoie de mai multă energie, dar te temi de calorii? Alege fructele! Acestea conţin un concentrat de vitamine şi minerale care furnizează o energie de lungă durată şi hidratează corpul.

Bananele

Aliment bogat în vitamine şi săruri minerale, banana este fructul cu cel mai mare aport energetic şi îţi menţine tonusul de-a lungul zilei.
Fă-ţi o salată răcoritoare de vară pentru zilele toride. Ai nevoie de două banane, 50 g de ananas, 50 g de caşcaval, o linguriţă de miere şi sucul unei jumătăţi de portocală. Taie bananele, ananasul şi caşcavalul cubuleţe, pune-le într-un bol şi amestecă-le cu sucul de portocale şi cu mierea.

Căpşunile

Din punct de vedere chimic, căpşunile tonifică şi remineralizează organismul, încetinind procesul de îmbătrânire. Mai mult, aceste fructe au efect diuretic şi stimulează eliminarea acidului uric, a toxinelor şi a excesului de colesterol din corp. Tot ce trebuie să faci este să mănânci zilnic 250 g de căpşuni.

Merele

Mărul este bogat în vitaminele A, B şi C şi în substanţe nutritive precum magneziu, fosfor, fier şi potasiu care ajută la reducerea colesterolului. Merele sunt indicate în curele de slăbire, au efect diuretic şi conţin zaharuri naturale necesare pentru buna funcţionare a organismului. Este indicat să consumi 3-4 mere pe zi, dintre care unul imediat ce te trezeşti. Poţi consuma aceste fructe şi în formă de compot, dar cu un adaos scăzut de zahăr.

Piersicile

Sunt fructe cu un conţinut ridicat de vitamina A şi C, de potasiu, calciu, fier şi substanţe antioxidante. Piersicile contribuie la hidratarea organismului şi întreţin masa musculară. Pentru o gustare rapidă îţi trebuie două piersici, o linguriţă de smochine, 100 g de caşcaval ras şi 6 nuci tăiate. Taie piersicile cubuleţe, pisează nucile şi amestecă totul cu caşcavalul ras şi cu smochinele. Vei obţine o gustare bogată în vitamine.
 

Caisele.

Consumând aceste fructe, obţii energia de care ai nevoie şi, în plus, te simţi şi bine. Sunt necesare două caise pe zi pentru a satisface necesarul cotidian de betacaroten, provitamină care încetineşte procesul de îmbătrânire. Mai mult, caisele sunt bogate în potasiu care menţine nivelul normal al lichidelor în organism. Dar ceea ce le face cu adevărat interesante din punct de vedere dietetic e faptul că sunt alimente uşoare, cu un conţinut de doar 28 calorii la 100 g de fructe.

Cireşele

Consumul de cireşe favorizează digestia, remineralizează organismul, ameliorează stările febrile şi previne guta. Datorită conţinutului lor ridicat de apă, cireşele ajută la curăţirea şi tonifierea organismului prin eliminarea de toxine şi prin normalizarea tranzitului intestinal. Mai mult, aceste fructe de sezon sunt bogate în vitaminele A şi B, în minerale şi în oligoelemente. Este indicat să se consume o cantitate de 0,5 – 1 kg de cireşe pentru o detoxifiere eficientă a organismului.

Ananasul

Acest fruct favorizează absorbţia proteinelor şi conţine doze ridicate de provitamina A. Pentru o salată de sezon ai nevoie de o jumătate de ananas, 250 g de morcovi tăiaţi felii, o salată verde, o linguriţă de miere şi 50 g de iaurt natural. Taie ananasul cubuleţe, adaugă morcovii şi salata tăiată fâşii şi toarnă mierea. Serveşte alături de un bol de iaurt proaspăt.

Prunele

Prunele sunt fructe cu un conţinut ridicat de apă, cu un rol important în eliminarea toxinelor. În ceea ce priveşte prunele uscate, acestea au un conţinut mai mare de zaharuri şi săruri minerale, dar unul mai mic de apă şi de vitamine. Conţinutul caloric variază şi el de la prunele proaspete la cele uscate. Cele proaspete au în jur de 45 de calorii, pe când celelalte conţin nu mai puţin de 200 de calorii.

Foto: Shutterstock

Breslo
Adaugă un comentariu